lördag 23 januari 2010

Nattliga besked


Har suttit uppe hela natten och pratat med min vän Shannon som är en av redaktörerna för serieantologin The big feminist but. Vi gillar att bygga saker tillsammans och prata kulturpolitik. Shannon är även en av de där personerna som nätverkar med precis alla i den amerikanska scenen. Det är extremt skönt att ha någon där att fråga när man vill kolla av politiken i seriebranschen på andra sidan Atlanten. Hon berättade bland annat att Gabrielle Bell illustrerar ett stycke ur SCUM-manifestet just nu. Vilket låter asspännande. Sen pratade hon även om att hon är intresserad av att få med några svenska medverkande i projektet. Shannon är ju även med i seminariet på ABF-huset under SPX. Vi hoppas på att Gabrielle också kanske vill vara det.

Givetvis planerades det väldigt mycket kring MoCCA och SPX också och efter två timmars msn-chat så har jag en arbetsvecka lång att göra-lista.

I alla fall berättade hon även en annan kul grej. Min kompis Nika som jobbar på DC´s Zuda comics, ett av de absolut coolaste webserieprojekten, tänkte besöka SPX då hon ändå är i Europa då. (oerhört typisk amerikaner att tänka "tja, jag är ju i Frankrike, då kan jag ju lika gärna svänga förbi Sverige på vägen") Jag föreslog givetvis omedelbart att Nika skulle prata om Zuda på SPX. Jag hoppas verkligen alla parter är intresserade för det DC håller på med där är absolut banbrytande.

Nu ska jag ta itu med min tvättid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar