tisdag 26 januari 2010

Angoulême imorgon

Började morgonen med en två timmar lång intervju med TV-programmet Sverige och var sådär lagom urblåst mentalt efter det vid lunchtid. Det är alltid en rätt verklighetsrubbande upplevelse att försöka berätta vad man gör för någon som vill ha bra, korta och koncisa svar. Som tur var dök Mats upp från tjänstledigheten och jag tror vi lyckades få ur oss något vettigt i alla fall. Det slutade i princip med att jag satt och läste högt ur Benjamin Stengårds serie Rede. Tydligen ska inslaget bli fem minuter i slutändan vilket är sjukt mycket TV-tid. Folket från SVT som var här var i alla fall sjukt trevliga.

Imorgon bär det av till Angoulême där jag ska ha möten med bland annat förlaget L'association för att sluföra affären kring en av våra författare som äntligen ska ges ut på franska. Vem det är låter jag vara hemligt till torsdag eller fredag då vi rott affären i hamn.

Nu lyssnar jag på Fever Ray-remixer, tänker på laser, försöker packa och väntar på Jouni som ska komma hit om en liten stund. Imorgon bär det av till Arlanda runt klockan halv fem på morgonen.

Vi hörs och ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar